Veckoslutet och Harry Potter

Så är helgen över och jag sitter här som en annan kärring, helt stel i kroppen. Why? En 1,5-timmar lång ridtur igår. Ja, det märks verkligen att jag inte alls rider så ofta längre.

Jag hade alltså stalltjänst igår och var i stallet hela dagen. Det gick bra, men höst i stallet är inte alltid det roligaste. Lera överallt, kan det inte bara bli vinter och snö snart istället? Vädret och mörkret just nu är sjukt deprimerande... Efter stallet blev det ju farsdag-middag och sen hem till Uppsala igen. På tåget läste jag min Harry Potter-bok. Jag kom ju lite sent in i den här Harry Potter-hypen (började läsa förra sommaren) och är nu på bok nummer sex, The Half Blood Prince, och jag vill bara läsa hela tiden! Jag gjorde ju felet med de andra böckerna att jag såg filmen först, innan jag läste. Det beror mest på att Björn läst alla böcker och vi har sett filmerna tillsammans. Hur som helst, så har jag ju haft nån aning om vad som ska hända i böckerna, även om jag såklart hade glömt en del och handlingen i filmerna inte alltid följer böckerna, men nu har jag ingen som helst aning vad som kommer hända och det stör mig lite! Jag är lite nervös för hur boken ska arta sig, eller spänd kanske är ett bättre ord. Jag gillar Harry bättre i den här boken också, än så länge. Ibland tycker jag han har varit lite irriterande faktiskt. Ingen som känt samma sak? Nog om Harry Potter.

Resten av helgen bestod av inflyttningsfest och korridorsfest (i fredags) och middag hos Karin i lördags. I stort en ganska bra helg. Nu måste jag vara duktig och börja läsa mina artiklar ordentligt, annars kommer det fasiken inte bli något bibliografiskt projekt gjort innan den här terminen är slut!

Kommentarer
Postat av: Linda

Harry är sööööt! Speciellt hans glasögon. Och jag tycker att du ska komma igång med pluggandet, ingen ursäkt att vara en latmask! Puss :)

2008-11-10 @ 20:10:37
Postat av: Ida

Jag pluggade idag faktiskt! :) Så sjukt tråkigt att sitta ensam hemma hela dagarna bara...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback