Sjuk värld

Var det någon som såg TV3's Insider igår? För er som inte gjorde det handlade programmet om sadister som skadar och till och med dödar djur för sin egen upphetsnings skull. Sjuka människor som tillfredställer sig själva genom att skada och våldföra sig på stackars oskyldiga djur. Det verkar vara mycket vanligare än jag trodde och i de flesta fall är de hästar som blir utsatta. Inledningsvis i programmet berättade de om en ponny som fick avlivas efter att en man hade stuckit in ett halvmeterlångt förmål i hästens anal och könsorgan, så att hela insidan av hästen blivit söndertrasad. Bakbenen på ponnyn hade han bundit ihop för att den inte skulle kunna sparka medan han höll på. Sperma i boxen och fotspår i nysnön till grannens hus ledde till att en man nu är åtalad för brottet, men rättegången har inte varit än. Det gör mig jävligt förbannad att han som värst kan få 2 års fängelse för detta brott, vilket betyder att han ändå kommer va ute efter några månader! Mådde nästan illa när jag såg programmet och ville inte ens se klart hela. Usch! Vad finns det för sjuka människor i det här landet? Andra fall som togs upp var folk som våldförts sig på höns och ett stackars litet föl bland annat. Vet inte vad jag ska säga mer. Blir så upprörd. Vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände på mitt stall eller till och med på min Fibban. Vågar inte ens tänka tanken...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men fy fan vad äckligt.. Läste i veckan att en man fick för 4 år för nåt ekonomi-brott (kommer inte ihåg vad det rätta termen var..), sen får man bara två för nånting som faktiskt fysiskt skadar ett djur, eller en människa för den delen. Jag är fortfarande av den åsikten att folk som våldför sig på andra ska kastreras och inte komma ut ur fängelset på väldigt många år.

2008-11-13 @ 21:10:12
Postat av: Linda

Glömde namnet...

2008-11-13 @ 21:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback