Att blogga eller inte blogga

Jag vet att jag inte skriver här så ofta. Jag har tröttnat lite på den här sidan och inte minst på blogg.se. Ändå känner jag att jag har lust att skriva av mig lite ibland, men så tänker att jag vill starta en helt ny blogg. Starta om. Passar det då inte bättre att starta om när jag flyttar till Holland? Jag får se hur jag gör. Tillsvidare får den här ligga kvar.

Jag och Linda var ju i Berlin förra veckan och hälsade på Norris. Gillar verkligen staden! Varje stadsdel har verkligen sin egen prägel. I Berlin kommer man till klubben då man vanligtvis är på väg hem om det vore Sverige. Jag gillar idén för man behöver inte stressa ut för att ställena ska stänga snart. I Berlin verkar det som om klubbarna stänger när folket går hem. Jag gillar den stilen och var inte alls trött när vi va ute, men dagen efter kändes det desto mer! Jag var riktigt sliten när jag kom hem till trygga Uppsala igen...

Ska säga något ord om Obama med. Grattis USA! Tror verkligen att han göra någon förändring för landet! Satt med kaffekoppen i handen framför datorn och tittade på hans vinnartal morgonen efter han tagit hem segern. Vilken talare! Han berör verkligen, för där satt jag med min kaffekopp medan ögonen fylldes med tårar. Eller är det jag som har blivit allt blödigare. Tror det kom med åldern.

Annars då? Jag har upptäkt att jag inte har någon vidare självdisiplin. Läser två kurser på distans nu och har knappt kommit igång alls. Trots att jag haft hela veckan på mig. Jag satte mig i och för sig nyss och skulle börja ordentligt med den ena som är väldigt internetbaserad, men jag fastnade på en gång då jag inte fattade hur jag skulle fixa ett användarkonto till kursen. Så var det med det och jag började blogga istället. Den andra kursen går nämligen ut på att jag ska skriva ett arbete och jag har ingen lust att sätta mig med min kopiösa bunt med artiklar och börja läsa. Jag vet ju vad det kommer sluta, några timmars sömn på soffan det vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback