Fix

Idag har det varit en riktigt fixardag för min del. Upp ur sängen i tid, gjorde mig iordning och rättade en restlabbrapport. Sedan blev det ner på stan för att framkalla ett foto, eftersom det krävdes en bild på sig själv till ansökan för utlandsstudier som jag skulle lämna in. Under timmen jag fick vänta gick jag till Macoteket och köpte mig en svart iPod nano! Någon gång måste det ju vara min tur med och jag kanske tom förtjänar en efter aimage174tt ha skrivit två tentor... Hur som, för att matcha nya iPoden köpte jag ett par svarta Keds från Nilsons med. Sedan cyklade jag upp till Ångström där jag skulle fixa ett registerutdrag till ansökan, men kansliet var stängt. Som tur var kunde jag fixa ett på BMC istället, där jag också lämnade in labbrapporten. Vidare till EBC där jag tillslut kunde lämna in min ansökan. Vid det laget var jag superhungrig så det var bara att ge sig av hem och steka på några laxköttbullar.

Sen ville jag såklart leka med min nya iPod och helt plötsligt var det dags för oss att packa ihop kaninerna och gå till veterinären. Farbror Hellström gav diagnosen löss eller ringorm. Troligast ringorm efter som det såg ut som det, men stället det satt på var mer som parasiter. Så vi får behandla för båda. Kaninerna fick varsin spruta. De va jätteduktiga! Och en till ska de få nästa vecka. Sprutorna är mot lössen. För ringormen ska vi köpa salva och smörja in två gånger om dagen i 6-8 veckor!!! Ingen mysig svamp det där inte... Dessutom tror veterinären att jag kan ha fått det med, eftersom jag fått ett mystiskt, torrt, cirkelformat utslag på armen. Blir farbror doktor för mig med alltså. Sweet. Dessutom fick vi ju lov att i princip sanera hela köket och alla kaninprylar när vi kom hem, för att få bort alla små äckliga svamprester, inklusive att gå till tvättstugan för att tvätta alla mattor...

Så så har min dag sett ut. Jo, just det. Min dator segade ihop totalt också, fast efter lite resning i autostaren och på skrivbordet ( kastade bara några gb skräpfiler...) så verkar den vara glad igen!
Nu ska jag nog pyssla lite med iTunes. Det är mycket man ska lära sig...

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars kaniner! Och Ida :(

2008-03-18 @ 11:32:41
Postat av: Kenneth

Laxköttbullar... skumt ord det där, det är ju inget kött i dem! Är det bara för att de flesta föredrar köttbullar framför fiskbullar?

Men de smakar hursomhelst bra:)

2008-03-22 @ 09:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback