Mör

Så var det avklarat. Mitt allra första Friskis & Svettis-pass. Jag hade ju tänkt att jag skulle gå på ett baspass idag, eftersom jag inte riktigt rör mig mer än att cykla fram och tillbaka till skolan. Min fysik har liksom hållit samma låga nivå ganska länge nu, eller "ganska" är ett underdrivet uttryck. Väldigt länge passar bättre. Hur som, så berättade jag mina ambitioner för en del av "friskisklanen" i skolan (alla går verkligen på friskis i Uppsala) och de lyckades övertyga mig om att medel passar mig bra. Jo visst! Styrkemedel gick jag väl på till slut... Hua. Förrutom att min koordination inte var den bästa och att vissa rörelsekombinationer var rena grekiskan (om man nu kan säga så om rörelser) för mig, så hängde jag med hyffsat bra. Tycker jag. Men mina stackars armar! Vid tredje armhävningsomgången darrade de värre än asplöv! De har fortfarande inte riktigt återställt sig, fast det lär de väl inte göra på de närmsta dagarna i alla fall. Stackars små armar... Genomblöt var jag efter passet också, men det är väl så det ska vara! Jag ska på det igen i alla fall! Fast...jag måste erkänna, det kommer inte bli ett styrkepass nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Tesan

Usch och fy vad avundsjuk jag blir! Jag vill också träna!! Men nu har jag börjat käka antibiotika så det får vänta ett tag till...
Men va duktig du är, go girl!

Postat av: Sara

Tjena vad grym du e!! Friskis is the shit! Har så många träningsminnen från Väderkvarnsgatan... weee :D Tack för peppingen! Hoppas ni får en dunderhelg!

2007-09-28 @ 18:40:58
URL: http://Franzens.blogg.se
Postat av: Kim

Duktigt! Själv är jag inte så förtjust i att träna, den enda motionsform jag verkligen tycker om är ridning, men jag imponeras oerhört av de som gör det.

2007-11-10 @ 15:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback