Ojdå

Igår fick jag ett brev från blodcentralen med svar angåengde om jag får bli blodgivare. Men tydligen hade jag  för lågt ferritinvärde i blodet, alltså för lite järn. 3,4 stod det att jag hade och tydligen ska kvinnor ha mellan 10 och 90. 3,4 känns väldigt lågt tycker jag, inte för jag kan så mycket om sånt men ändå... De rekommenderade mig i alla fall att börja äta järntabletter och boka en tid hos vårdcentralen. Det senare har jag inte tid med just nu, det får bli när jag är klar med allt plugg. Jag åkte i alla fall ner till Apoteket och skaffade en burk tabletter. Jag har haft lågt järnvärde förrut och fick äta järntabletter. Den gången mådde jag illa till och från pga av dem. Jag hoppas inte det ger samma biverkning den här gången. Jag tror nämligen att man måste äta dem ganska länge innan värdet blir bra.

För övrigt är det ju underbart väder ute idag, men jag har fått sitta på skolan hela dagen och försökt bli vän med termodynamiken. Usch, den här tentan kommer verkligen inte bli skoj. H som pluggar på KTH sa att 10% klarade motsvarande tenta hos dem... Hoppas verkligen på bättre statistik på vår tenta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback