Bloood

image122Idag cyklade jag, B och K till Akademiska efter skolan. Till blodcentralen närmare bestämt. Vi fyllde i massa papper, fick prata med en läkare som tog blodtryck och sög ut sex provrör blod ifrån oss. Each. Tanken är alltså att vi ska bli blodgivare, dvs om vi inte har HIV, hepatit, syfilis och allt annat otäckt som inte är så bra att man har. Efteråt fick man fika. Kaffe och en ost- och skinkmacka för min del. Om ca en månad få man veta om man duger eller inte. Ja, det var dagens goda gärning. Och. Det var inte ens läskigt.



Kommentarer
Postat av: Linda

Vad mycket blod de tog! jag gjorde det där för att par månader sen, men jag tror de bara tog en...inte sex iaf :P.

2007-05-07 @ 19:48:01
Postat av: Kenneth

Jo, de tar sex små rör, varav minst fyra är nödvändiga och nått för forskning. läs mer på geblod.nu (Blodgivare sedan december -06, dvs jag har fått tappat 2 gånger:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback