Garderobsstädning

Här om veckan flyttade en koreansk familj in brevid oss. Vid första mötet med famliljen frågade mamman mig:

- How do I clean the closet?

Jag blev lite ställd, för jag visste inte direkt vad jag skulle svara. Varför frågar hon mig hur hon ska göra rent i garderoben? Jag börjar staka mig fram på någon halvdålig engelska och försöker förklara att det är väl bara att torka ur den med en trasa. Ett tydligt missförstånd, eftersom hon egentligen ville veta vart hon kunde tvätta sina kläder. Det är inte lätt alltid! Jag tror jag lyckades få henne att förstå vart tvättstugan låg i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Daniella

oj, jag trodde hon först ville veta hur hon gjorde rent toaletten.... :D

Postat av: Ida

Hehe. Garderob, kläder, toaletten-är det egentligen någon skillnad? ;)

2007-03-17 @ 18:06:50
URL: http://idahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback