Don't pill with the häftapparat

Så flyr tiden iväg. Bra att den flydde till våren ändå.
Tenta på fredag. Jag har i princip inte hunnit börja plugga på den än. Det var lab både idag och igår, vilket förstör en hel del. De var i och för sig ganska lärorika, men de tillhör ju en annan kurs!
Dagens "roliga" kanske var när jag och K skulle få vår lab* godkänd. Labledaren tittar igenom våra papper och pratar på om "sitt". Lagom intresserad står jag brevid och pillar samtidigt på en häftapparat. Det skulle jag inte gjort.
- AJ!!!
Förvånad och lite generad märker jag att jag lyckats häfta mig själv i fingret. Det gjorde ONT, men det var bara att svälja, dra ut häftklammern ur fingret och skratta med K som tyckte det hela var hysteriskt roligt. Vilket det i och för sig var. "En klassiker" sa labledaren. Man kan ju undra vad han brukar lyckas med?
För att vara lite mer gnällig ska jag säga att min rygg är p*ss. Jag har haft ont nästan en vecka nu. Jag gick och fixade den i helgen, men dagen efter kom det på andra sidan ryggen istället. Yes!
Idag ska jag, B och syrran inviga våra plankor och göra plankstek. Mums! Så köpte jag en turkos sjal idag och provade ett par ursnygga röda lackskor med peeptoe idag från Vagabond. Små saker kan göra en lite gladare!

* Jag har alltid stavat lab med två b, men så nyligen fick jag kommentaren av en lärare att det är björntassar och ingen annat. Tji fick jag. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback