Tick tack tick tack...

Vill ha min lägenhet klar, NU! Vill, vill, vill!!!

Det här ska göras:

1. Sätta upp taklampor, speglar, gardinstänger, borra ett hål genom vardagsrumsväggen till datorrummet så vi kan använda datorerna där.
Men för det här krävs en borr! Vi har ingen borr, men om ca 1,5 vecka ska O hjälpa ta med sig en borr hit och hjälpa oss med det.

2. Tapetsering i vardagsrummet och målning i köket. Studentstaden har lovat oss nya tapeter och målning och jag hoppas det sker inom snar framtid! Vi har försökt få tag på målarfirman, men de svarar aldrig...

3. Köpa soffbord och TV-bänk. Soffbordet är
beställt (soffbord ellips), men det var tydligen lång leveranstid på det. Så om 1-2 månader kan vi vänta oss det. TV-bänken vi vill köpa kommer inte komma in till IKEA förrän om några veckor. Väntan, väntan...
 
4. Nytt sofföverdrag. Det är beställt, men det kommer ta några veckor till innan det kommer komma. Fem veckor tillverkningstid + 1 vecka leveranstid.

Det är väl de stora grejerna som ska fixas i lägenheten, men sen är det massa småtjaffs som måste göras också. Gardiner till vardagsrummet tex, men det vill man ju inte köpa innan allt det andra är klart. Samma sak med våra bokhyllor som står i vardagsrummet. Vi vill inte packa upp kartongerna med de grejer som ska vara i hyllorna, för vi måste ju ändå ta bort det när de ska tapetsera om sen.

Varför ska allt ta sån tid!?

Jaja, hur som helst har vi i alla fall satt ett preliminärt inflyttningsfestsdatum. Klart eller inte. 14 oktober har vi sagt i alla fall! Boka in det, ni kära vänner som läser det här! Sovplatser finns! ;) Jag har fått frågan, varför inte tidigare, men den helgen är faktiskt den första oplanerade helgen förrutom den som kommer nu. Typ.
Vi hoppas på det datumet! Men händer det något oväntat eller att många kanske inte kan då, så kanske vi får flytta det. Usch vad jag svamlar! Hoppas ni förstår!

Nu ska jag skriva labrapport!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Egentligen flera kommentarer:
1, Studentstaden har lovat mig nya stolar och slipning av bordet i köket, hoppas det sker inom en snar framtid.
2, Vad kul att det vankas inflytningsfest lagom nära i periferin men jag kan inte vara på två ställen samtidigt och som det verkar är det stor öppen kursfest den 14:e.. Vill inte välja bort något.
3, Lösning om du inte vet vad du ska göra i helgen är iallafall att avsluta lördagskvällen med släppet på Pharmen på lördag(jag är med och ordnar Amöbafesten). 60 kr för strax före 23 till 02 mn då är det grymt röj och så ingår lite nattamat.

2006-09-13 @ 21:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback