Fest, förkylning, fotboll

Så nu är nollningen över.
Igår var det "den stora finaldagen".
Först hjälpte vi faddrar till ute i Gamla Uppsala där lekar mm ordnades för nollorna. Nollkå och fusknollorna avslöjades och hoppade i vattnet, som vanligt. Jag lyckades bli getingstucken dessvärre. Usch, vad ont det gör! Inte konstigt att jag har getingskräck... Turligt nog var i alla fall vädret fint, till skillnad på resten av den här veckan...Medans nollorna hade sin sittning på Fyrispark förfestade ett helt gäng faddrar hos J. Framåt halv tolv-tiden drog vi oss mot släppet. Kul kul, med gamla och nya nolledanser och nollkåiter och fusknollor som sina rätta jag.
Men idag har jag fått på mig en rejäl förkylning. Jag som trodde jag skulle klara mig! Väldigt många har nämligen blivit sjuka under nollningen, men igår var det oundvikligt antar jag. Inomhus var det jättevarmt och efter ha blivit ännu varmare efter massa dans var det skönt att gå ut och svalka sig lite. Problemet var nog bara att det vara lite för kallt ute igår. Höstvädret har verkligen börjat komma nu, så frammåt natten (morgonen) kände jag att halsontet började smyga sig fram...och jag imorse var förkylningen ett faktum.
 
Idag var jag och B på stan ett litet tag och åt lunch, köpte present åt syrran som fyller år snart och sen kom jag ut med ett par plagg efter en liten runda på Gina Tricot. Ikväll har vi tagit det lugnt och tittat på EM-kvalet. Bra gjort Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback