Bittersweet symphony

Verkar som om alla drabbas av elaka höstvirusar nu. Alla går omkring och hostar och snörvlar och nyser och...you name it.
Själv känns det som jag befinner mig i gränslandet mellan "vanlig" förkylning och feberfrossa. Ne, det är verkligen inte kul. Har laddat upp med C-vitamin, Echinacea, frukt, juice, energidryck, vitlök...Jag vill inte vara förkyld!
Jag trotsade ändå förkylningen idag och följde med syrran till IKEA. Vi var inte de ända där om man säger så. Det var bokstavligen knökat med folk där. Man får väl skylla sig själv när man åker dit en regning söndag lagom långt efter löning som dessutom råkar vara en dag i en helg då mängder av folk flyttar. Egentligen hade jag ju tänkt komma hem med en TV-bänk, men färgen jag vill ha på den kommer inte komma in förrän om några veckor. Just typiskt, eftersom vi har bilen här uppe några dagar nu. Soffbordet jag vill ha från Mio kunde jag ju inte heller köpa eftersom det inte fanns i lager och det tar en vecka ungefär och beställa hem det. Jaja, någon gång ska väl vårat vardagsrum bli klart i alla fall. Soffklädseln är
beställd åtminstone, men väntas inte komma förrän om sisådär 6 veckor. Sen är det tapetseringen också....Listan är oändlig. Men jag är inte bitter!

Ikväll blir det nog första avsnittet av säsong 2 av Prison Break i alla fall. Jag har längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback