Sanitära olägenheter

På hösten invaderas Uppsala av tusentals svarta fåglar. Kajor eller råkor eller vad de nu heter. Äckliga är de i alla fall. De kommer i flockar på tusentals fåglar och flyger över staden och låter som bara den, men det är inte det som är det dåliga med dem. Utan det är det som kommer ut ur andra ändan. De sitter i träden inne i stan och ni vill inte veta hur det ser ut under träden!
I lördags var jag inne i stan och där vi skulle parkera cyklarna hade fåglarna gjort sin räd. Fy vad det stank! Min stackars känsliga mage var inte alls med på noterna och jag fick verkligen koncentrera mig för att jag inte skulle kasta upp frukosten mitt bland Uppsalas helgshoppare. Det var inge vidare vill jag lova! För er som undrar fick ju B hämta cykeln åt mig när vi skulle hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback