Mein Tag

Idag då?
Jo, den här dagen började faktiskt alldeles underbart med att jag fick sova hur länge jag ville! Vilket jag givetvis också gjorde! Efter en slö förmiddag så gav vi oss in till stan där jag skulle förbi Studenhälsan en stund. På vägen därifrån gick vi in i domkyrkan. Nu har jag äntligen besökt den, det tog bara 1,5 år! Lite skämsigt, för som Uppsalabo så ska man ju ha besökt domkyrkan åtminstone en gång.
Liten runda på stan blev det också. B köpte bla två tröjor och jag köpte mig en vit skjorta, eftersom jag ska servera på gasque snart och då är det ett måste.
Buss ut i boländerna sen. Ett besök på skopunkten resulterade i ett varsit par tofflor till Ida och B och ett par pumps till Ida. Inne på IKEA skulle vi kolla efter lampor till köket och vardagsrummet, men kökslampat vi ville ha var slut och en annan lampa vi tittat på i Barkarby verkade inte finnas i Uppsala. 15 kr fattigare kom vi ut med fem röda ljuslyktor som passar bra till julen.
Nästa stopp var Bauhaus där vi köpte lite virke till vårt försök att bygga en lampa. Vi får se hur det går! Den ska ha måtten ungefär 10 x 10 x 150cm och ska va klädd i tyg och ska hänga horisontellt ovanför soffan eller TV-bänken...

Nu ska vi snart äta god laxmiddag! Ska bli mumsigt för jag är sjukt hungring nu!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback