Java

Idag hade vi vår tredje programmeringslab. Precis som den förra blev man inte klar på ordinarie tid. Det tog för oss en timme extra och då var vi ändå klara bland de första. Jag som hade tänkt att stanna kvar i skolan och plugga lite flerdim inför duggan på lördag, men den dåliga luften i datorsalen gav mig huvudvärk. Alltså hade jag inte nån vidare lust att stanna längre.
Vi lär oss java. Jag har ingen aning om hur andra språk fungerar, men min uppfattning i dagsläget är att det är matten och logiken i programmering som är det svåra, inte att lära sig hur man skriver det. Om ni förstår vad jag menar.

Inte har tentaresultaten för mekaniken dykit upp heller! Början av nästa vecka sa föreläsaren i ett mail i fredags. Det är väl nu? Onsdag känns ju mer mitt i veckan. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback