Irriterande

Just nu är jag såå irriterad på mig själv. Jag har precis skrivit klart duggan. Jag fick fram rätt svar på första uppgiften verkar det som i alla fall, MEN så skulle man tala om vilken sorts svar det var (max, min eller sadelpunkt för er som är insatta). Självklart svarar jag minpunkt fast jag egentligen vet att det var en sadelpunkt. Hur dum får man va?
Andra uppgiften som var en dubbelintegral gjorde jag rätt förrutom att jag satte fel gränsvärde på ena integralen. Också ett ganska dumt fel, men inte lika irriterande som det första. Nu tror jag inte att jag kommer få godkänt på duggan, för marginalerna är så små. 10 poäng är max och 7 är godkänt. Tur att det finns en omdugga. För två uppgifter till godo på tentan, som de två duggorna ger om de är godkända, vore riktigt skönt.
Nu ska jag försöka lugna ner mig själv och åka till jobbet. Jag är fortfarande i skolan, tragiskt!

Update: Ok, jag hade inte gjort fel på den första uppgiften. Skönt! Jag blev bara lite förrvirrad när jag pratade med folk efteråt. Den andra däremot är fortfarande fel, dessutom kom jag på ett till fel. Jaja, får se om jag får godkänt eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback