X-grönt!

overall

Idag har jag, äntligen, hämtat ut min fina X-overall! X står för programmet jag läser, dvs Molekylär Bioteknik (även vårt systerprogram Bioinformatik ingår i X). Egentligen har overallen "varit klar" ett bra tag, men tog inte ändan ur skotkärran förrän idag och hämtade ut den. Alla teknologprogram i Uppsala har sin egen färg på overallen. Vår färg har väl numera blivit känd som X-grön, så nämner jag det igen förstår ni vad jag menar! Visst är den snygg? ;)
Självklart ska massa olika märken sys på overallen, tex som det egna programmets märke och kårens. Sen måste jag sy mitt namn på vänsterbenet också. Funderar på något tufft tyg som är zebramönstrat eller kanske giraff. Varför inte båda? På riktigt inbitna overallbärare kan man se att de har "randiga" ärmnar och ben. Detta beror på att man kan "byta kroppsdelar" med andra. Då klipper man tex av en ärmända och byter mot samma del som den andre. Bara att sy på igen! 


Kommentarer
Postat av: Angel

Ni syns då verkligen i den där fina färgen! Vi är svarta och smälter mer in i mängden vi ;)

Postat av: Ida

re: Angel
Ja, den är verkligen utstickande! Lite annorlunda jämfört med de "traditionella" färgerna! =)

2006-05-31 @ 12:03:26
URL: http://idahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback