Sockerchock

Ikväll har jag varit på tårtkalas! K fyllde år härom veckan, men eftersom vi var mitt uppe i tentapluggandet då så blev vi bjudna på tårta hos henne ikväll istället. Jordgubbstårta, mumsigt värre!
Under tårtätandet hann Sverige ta VM-guld i hockey också. Grattis!
Jag fattar inte. Jag brukar ha koll på större sportevangemang. Nu visste jag knappt att det ens var hockey-Vm, ännu mindre att Sverige dessutom gått till final. Jag har nog haft fullt upp med annat och dessutom tror jag både schlagern och det kommande fotbolls-VM-et tar har tagit större plats i media på sistone. VM i hockey känns inte ens så speciellt längre. OS är den stora grejen i hockey och det guldet blev minsann riktigt uppmärksammat! Fast både OS-guld och VM-guld på samma år är inte fy skam!
Hur som helst, efter tårta och hockey blev det lite PS2. Tekken 4 och Grand Turismo 3 för att vara exakt. Yey, vad jag suger på TV-spel, fast ganska roande är det allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback