På håret

Idag har jag varit hos frisören. Tog en tid direkt efter jobbet. Jag insåg plötsligt att om jag inte klipper mig idag, kommer jag inte kunna ta mig tid till det förrän om tidigast två veckor. Och mitt hår var i en akutläge. Frisörskan fick lov att klippa av nästan en decimeter av mitt stackars hår, så slitet var det...Nu känner jag mig korthårig. Dessutom klippte jag upp det betydligt mer än vad jag brukar göra. Frisörskan trodde det skulle bli bra, så why not? Har inte riktigt än fått pli på håret däremot, antar att jag får vänja mig med det nya...Så länge blev det en hästsvans.
En sak jag funderar på är att verkligen alla olika frisörer ger förslag på nya hårprodukter man ska köpa. Sist kom jag hem med en slag spray som gör hårstråna tjockare så håret känns fylligare. Det funkar helt okej, men inget jag blev frälst av direkt. Idag var det volymmousse och vaxspray som gällde. Volymmousse var helt enkelt hårmousse som sprayades i håret stället för den traditionella fingerfördelningen och vaxsprayen var som vax fast i sprayflaska (fnatt på allt sprayform?). Det som är bra med dessa produkter, tycker jag, är att det finfördelas mycket bättre i håret än när "man fördelar det själv". Om produkten i sig var bättre än något annat är en annan fråga...Hur som helst, jag lyckades ta mig därifrån utan att ha köpt något (förutom att betala klippningen förstås).



Haha, vad jag skriver om oviktiga saker egentligen! Vissa av mina läsare blir säkert jätteuttråkade av sånt här. Men det här var vad som kom upp i hjärnan idag...Kanske ett försök till att förtränga kemin som jag egentligen borde plugga till?? Hold on, det kanske kommer mer djupsinniga/ intressanta/ roliga inlägg i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback