Orvar och Lordi

Tentan är över! Den var inte jättesnäll vill jag säga, men jag borde klara den. Jag tycker det. Vill! Fast man vet aldrig.
Jag brukar alltid räkna poäng när jag gör prov/ tentor. Se efter om jag har chans att klara mig. I gymnasiet kollade jag alltid MVG-gränsen. VG kändes inte bra att få. Jag hade sjukt höga krav på mig själv. G då hade varit lika med självmord. Typ. Å andra sidan fick jag inte ett enda G heller.
Universitetet är annorlunda. Gick in med mottot att jag skulle vara nöjd bara jag blev godkänd i kurserna. Vi har betygsystemet 3, 4, 5.
Hösten gav dock mersmak. Endast 5:or och 4:or. Nu har jag fått en 3:a. I endimen. Jag intalar mig själv att det är bra. Fast det känns ändå. En fyra skulle kännas mycket bättre! Kraven på mig själv är nog fortfarande ganska höga...Damn it!

Fredagskvällen blev trevlig i alla fall. Middag på Orvars. Grekburgare, Strong Bow och banana split! Mums! Efter det begav vi oss till
M som hade fest. När alla drog ut framåt halv elva tiden satte jag och B oss på tåget hem till Sollentuna. Jobb idag var anledningen.

Ikväll är det melodifestivalen som gäller. Skulle inte förvåna mig om Lordi vinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback