Junky People

Jag har hela tiden tyckt att utsikten från mitt studentrum har varit ganska tråkig, E4:an och en soptipp. På senaste tiden har den dock blivit ganska roande! Nu när det är torrt och varmt har tippen blivit befolkad  både dag som natt. Det finns mycket i skrothögen som folk tycker är intressant! "Det är väl synd att slänga den här som är såå fin!", "En sån här kanske skulle vara bra att ha. Det är ju trots allt gratis!".
Haha, roande är det i alla fall.
Just nu håller en kvinna på att släpa iväg ett helt gäng gamla madrasser på sin cykel och den förmodade pojkvännen i fråga ser inte lika lycklig ut, snarare uppgiven.
Det är roligt att se hur folk beter sig också när det rotar i tippen. Vissa har inga hämningar alls, medan vissa verkar lite skamsna och verkar inte vilja bli upptäkta. De kan ändå inte hålla sig därifrån!
Jag måste erkänna att även jag har varit där och rotat. Mitt försvar är, om något, att det var i fyllan och villan på valborg. Mycket roligt var att finna. Jag hittade en "My little Pony"-mugg till L, som hon har kvar fortfarande. A hittade en rolig lapp om hicka, T fick ett bord slängt på sig i tumultet och N´s superduper "Tre automatiska skedar" härstammar också från tippen. Det var kul. Då.
Det är faktiskt ännu roligare att titta på alla människor som är där nu. Till och med i lördags natt vid halv 2-tiden stod det folk där och letade.
Men visst, jag förstår dessa människor! Att leta i en soptipp är ju både mer spännande, roligare och billigare än att gå på loppis!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du måste ha samma utsikt som där jag bodde förut! ;) var roligt att se när folk hämtade en tv (som uppbenbarligen ej funkade) och sedan kom o lämna igen.. så dröjde det inte länge förrens nästa person kom o hämta osv.. otroligt vad folk samlar på skräp.. :)

2006-05-19 @ 21:25:20
Postat av: Ida

re: Mia
Men visst är det roande?Jag på kantorn. 14,16,18 har ju ungefär samma utsikt!

Postat av: Mia

stämmer, jag borde på 18 förut.. hade köksutsiken precis mot skräphögen ;)

2006-05-22 @ 16:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback