Pyssel

timjanJag och B har haft två riktigt hemmapyssliga dagar nu.
Igår var vi iväg till
Plantagen och Ikea för att införskaffa oss lite nya grejer till våra rum. Vi köpte massa krukor och olika frön. Så nu ska vi odla sex stycket olika kryddor här hemma. Vi får se hur det går! Lyckas vi kommer nog resultatet bli jättehärligt, både dekorativt som krukväxter och användbart. Vi köpte även en uppsättning bestick till av den sorten vi har för de skulle gå ur sortiment på Ikea så vi passade på. Så blev det en golvlampa med.

 


Idag har vi farit runt kring hela Uppsala för vårt andra projekt - våra första gemensamma husdjur. Inhandlingen bestod av en ganska stor cylindervas, en lampa, 1liter sjösten, en rot, två vattenväxter, en burk flingfoder och tre stycken röda platys! De simmar fortfarande i sin lilla plastpåse, men så snart älsklingen kommer hem så ska de snart få plaska i sitt nya hem. Han är nämligen ute och fixar en sista grej till akvariet som vi måste ha innan i sätter ner dem... Vi köpte också två stycken ljuskopor som kan flyta i vattnet. Vårt nya akvarium kommer vara både, ja just det, ett akvarium och en snygg inredningsdetalj!

Om jag hade haft min kamera just nu skulle jag tagit bilder och lagt upp, men de är inne på reparation för tillfället. Klantiga jag tappade den i golvet på en tentafest för några månader sen och har inte skickat in den på lagning förrän nu. Får se om jag lägger upp någon bild på det senare när kameran har återvänt.

platy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback