Och så var de kornas (o)tur...

Okej. Risk för att ni tycker att jag tjatar om djursjukdomar nu, men...
Idag stod det klart att det var galna ko-sjukan som den stackars kossan i Västmannland hade. Jag vet faktiskt inte vad för följder det här får för svensk handel. Tänker faktiskt inte spekulera i det heller. Jag hoppas bara att inte folk blir lika hysteriska över det här som över fågelinfluensan.
Något lite lustigt var att på TV4-nyheterna sas det i repotaget om detta att sjukdomen orsakas av virus. Något som är helt fel. Galna ko-sjukan (eller
BSE) är en hjärnsjukdom som orsakas av infektiösa protein, prioner. Jag tycker det är lite fel att TV4 då säger att det är ett virus. De borde inte nämnt orsaken överhuvudtaget om de inte känner för att förklara vad prioner är för något...Det är min synpunkt.

.


Kommentarer
Postat av: Pällä

Yäyä, whatever :P För övrigt är inte TV4 (eller media öht) det mest genomtänkta i alla lägen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback