På Vattnet

Igår kväll var jag ute på Edsviken med pojkvännen och mammas sambo O för en skön fisketur i kvällsolen. O är ju fisketokig och är ju ute nästan varje dag! Det var länge sen jag åkte båt nu och det var riktigt härligt att susa fram över vattnet.
Fiskelyckan var det väl sisådär med. O tappade en och fick upp en gädda på ca 3 kg. B tappade en gädda vid båten. När jag tillsist fick napp lossnade rullen från spöet! Kunde alltså inte göra något sk "mothugg" och när väl rullen var på igen var fisken borta. Otur eller vad?
Det var i alla fall skönt att vara ute på vattnet. Det var varmt och vi styrde inte kosan hemmåt förrän vid 23-tiden.
Bättre lycka nästa gång, eller vad heter det?

Idag ska jag våga mig ut i solen igen. "Brännskadorna" har lagt sig, så blir en tur till någon sjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback