Händelserik vecka

Den här veckan har jag utnyttjat min ledighet till max!
Måndagen och tisdagen spenderades i Göteborg. I en väldigt varm bil åkte vi ner i måndags morse och väl framme i Götet checkade vi in på ett vandrarhem. På bussen direkt och in till Liseberg. Där åts det mat, spelades airhockey, men framför allt åktes det roliga attraktioner. Balder är helt klart min favorit! Fast att blöta ner sig i Kållerado och Flumeride är grejt det med!
På tisdagen gick vi på stan. Jag och B hittade lite saker till lägenheten på en kul butik som hette Bolagret. Synd att den bara finns där nere! Feskekôrka blev slutstationen med räkor och sallad! Yummie! Svettig (!) bilresa hem igen! Mycket glass åts de där dagarna vill jag lova!
I onsdags åkte jag och pojkvännen till Uppsala för att fixa i lägenheten. En dag spenderades på diverse affärer, bla IKEA. Bokhyllor, byrå, datorbord, lampor mm fick vi med oss hem och sen väntade flera timmar med rolig (?) IKEA-montering.
Hur som helst ser det någorlunda beboligt ut där borta nu i alla fall. Vi fick dit en besiktningsman och nya tapeter i vardagsrummet ska vi få och omålat i köket! Wee!
Kom hem från Uppsala imorse och imorrn kl. 07.00 går tåget upp till norrland. Vi ska nämligen besöka B's pappa uppe i Jämtland.

Så. Slutrapporterat för den här gången! För er som tycker det är tråkigt utan bilder kan jag upplysa er om att min kamera fortfarande är försvunnen... Vet inte om jag någonsin kommer att få se den igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback