Sugen

Jag och B har äntligen fått tag i en lägenhet! Ja, visst är jag glad, men ändå tvekar jag... Skillnaden mellan att bo i studentrum och studentlägenhet är att man betalar hyra i juni och juli också. I vårat fall är det ca 10000:- mer om året (+el) jämtfört med hur vi har det nu. Det är 1000:- i månanden på de månader vi betalar hyra nu. Det är ganska mycket för en student...Det är så vi resonerar.
Visserligen vill vi hur som helst flytta till en lägenhet, men vågar man ha is i magen och vänta till hösten? Det är ju inte så långt kvar till sommaren nu ändå och de där pengarna skulle man kunna göra något mycket roligare för då. Jag kanske är lite rörig nu när jag skriver, men ni kanske förstår vad jag menar ändå?
Jag är dock väääldigt sugen på att flytta till något eget. Området, dit vi i så fall ska flytta, ligger precis brevid där vi bor nu och jag och B har varit där och smygtittat! Det ser jättemysigt ut! Tur att vi har några dagar till på att fundera...

Jag var inne i en skobutik här i Uppsala idag. Jag hade tänkt mig hitta ett par snygga seglarskor till våren och där inne hittade jag ett par jag tyckte om från
Vagabond. Problemet var bara att de var vita, jag hade tänkt mig bruna. På vagabondshemsida hittade jag ett annat par däremot i rätt färg! Nu är bara frågan om jag kommer hitta dem i någon butik.

Här är bilder på skorna (från hemsidan):

(klicka för förstoring)

Kommentarer
Postat av: Tesan

Gu va kul!
Kör hårt =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback