Ruinerad

Jag var hos tandläkaren idag. Det var första gången som jag har behövt betala för gå dit och det var ingen kul upplevelse! Satt i stolen kanske 10 minuter. De tog några kort, som för övrigt gjorde s**tont, och kollade runt lite i munnen på mig. Snabbt var det konstaterat att jag hade ett hål som behövde lagas och lite tandsten behövs tas bort. Kul! Undersökningen kostade 399:-! Nästa gång jag måste gå dit för att laga hålet och ta bort tandstenen kommer kalaset gå på ca 1000:- till. Gosh, det gör ont i min studentplånbok. De pengarna skulle jag kunna ha mycket roligare för...

Jag fick mig dock en tankeställare när jag var där. Hålet ( och början till ett par hål jag hade) har o
rsakats av för mycket småätande och brist på användning av tandtråd. Finns det något tråkigare än att använda tandtråd? Hur som helst, jag har under det senaste halvåret försökt att dra ner på både godisätande och läskdrickande (hm, och snabbmaten!) och jag har blivit mycket bättre! Saken är den att tanken bakom detta är nog främst att jag inte vill gå upp vikt och dessutom är det en onödig kostnad (speciellt snabbmaten!). Aldrig har jag ängnat mina stackars tänder en tanke. De har fått sina borstningar, men inte mycket mer än det. Det som gäller nu, om jag inte vill bli ruinerad på tandläkarkostnader, är att jag skärper mig ännu mer och tar tag i det där med tandtråden! Och munskölj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback