På stan

Idag var vi lediga från skolan, så jag och B cyklade i snöyran till stationen och tog tåget in till stan, Stockholm alltså. Gah, man förvirrar sig själv med ordet "stan". Ibland menar man Uppsala, ibland Stockholm. Hur som helst, vädret i Stockholm var i alla fall inte på något sätt likt det i Uppsala. Tur det, för det är inte roligt att gå omkring i snöstorm!

Mitt uppdrag var inhandling av skor och jeans. Det blev ingetdera. Jeansen som jag tänkte kolla på hade inte kommit in än ( var där för 3 veckor sen och de sa att de skulle komma in om 2 ) och skorna, de bruna seglarvagabonden, var inte alls lika attraktiva i verkligheten. Så så blev det med det...
Jag hittade dock en jacka som jag tyckte mycket om. Måste fundera lite till över den bara. Det kommer nämligen svida i min studentplånbok om jag köper den...Men jag vill!!

En annan positiv sak var att vi träffade L i stan som är hemma från England några dagar nu. Vi åt lunch i Kungshallen och strosade runt lite. Jag fick i alla fall med mig ett par örhängen från Indiska hem!



Lägenheten. Vi tackade nej till den för de som undrar. Det kändes som det bästa just nu. Om det dyker upp en lägenhet till hösten kommer vi nog att ta den då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback