Jul på vattnet

I lördags hade jobbet sin årliga julfest. Denna gång på MS Vindhem. En båt alltså. Kanske inte det optimala stället för buffé, trångt och gungigt. Tur att man inte blir sjösjuk lätt! Dessutom hade Willys bara bokat halva båten, dvs hälften av passagerarna var "vanligt" folk. Stackarna, de hade säkert sett fram emot ett lugnt och härligt julbord i skärgården... Hur som helst, maten var god (men varför fanns det ingen julskinka??) och sällskapet kul. Pratade i och för sig mest med E, min gamle kompanjon, som jag inte får se så mycket av numera. Efter maten spelade ett halvtråkigt coverband och man blev nästan lite rastlös. Väl dockade blev det däremot lite bättre, strömmen kopplades om och DJ'n satte fart. Sweet! Fick skjuts hem vilket var hur skönt som helst, speciellt med tanke på att jag började jobba kl 8 dagen efter.

Något är konstigt för "gungkänslan" man kan få efter ha åkt båt kom inte förrän igår kväll och nu känner jag fortfarande av det lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback