Jag - en riktigt Nisse?

Jag känner just nu en liten saknad efter ett mysigt djur att ta hand om. Jag har ju mina fiskar, men de är inte så...personliga? Helst av allt skulle jag ju vilja ha en katt, men det är ju i princip uteslutet. Dels är vi borta hemifrån alldeles för ofta och dels känner jag alltför många kattallergiker. Så jag har funderat lite, en hamster vill jag ha! Jag hade en dvärghamster när jag var mindre ( den högra bilden ) som hette Mulle. De är väldigt små och söta. Nu kan jag inte bestämma mig vad jag helst skulle vilja ha, en dvärghamster eller en guldhamster ( den vänstra bilden ). Jag är rädd för att guldhamstrar kan bli så stora och tjocka, jag vill ha en söt en! Guldhamstrar finns däremot i ganska många olika färger och så. Dvärghamstern ser ut som på bilden alltid, fast kan ha lite olika nyanser.
Vad tycker ni?

guldhamsterdvärghamster

Kommentarer
Postat av: Anonym

dvärghamster!

2006-12-06 @ 17:05:10
Postat av: Tesan

Va kuligt!
Jag hade en "stor" hamster som var halvangora, hur mysig som helst! De är mycket gosigare när de är stora, de blir iaf inte större än 10-15 cm, hanarna är mindre och luktar mindre. Min lilla söta tjej hette zephi (RIP) =D

Postat av: Ida

re: Tesan
=) Jag är velig fortfarande! Guldhamstar är ju söta och vissa har riktigt fin färg, men vissa jag har träffat har nästan varit lite för tjocka! Jag vill inte ha en tjock hamster...:P

2006-12-07 @ 20:58:46
URL: http://idahs.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag trodde du hade haft nog med råttor sen du var liten.

2006-12-13 @ 23:18:52
Postat av: emma

Jag funderar också på att köpa en hamster, emn en guldhamster i så fall. Hade två små dvärghamstrar när jag var mindre och dom var jättesöta! Men det kan vara kul att "byta". Dessutom blir dom inte såå stora. :)

2008-02-18 @ 11:31:45
URL: http://emmaconstance.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback