Uppsala igen

Nu är vi tillbaka i våran studiestad! Skönt att få bo i nya lägenheten utan någon förälder som säger åt en vad man ska göra hela tiden!
På måndag drar årets nollning igång och det är tänkt att jag ska vara fadder för de nya, små nollorna. De ska bli kul att få se nollningen från "andra sidan" den här gången.
Igår var det i alla fall faddersittning med nollkå, fadderkå etc. Vi fick lära oss nolledans och se film. Precis som vi fick göra för ett år sen, fast i en uppdaterad version så klart! Dansen var lite svårare än våran, men kul! Nollorna kommer säkert få det jättebra! Efter middag i tältet blev det lite dans och ståhej och efter både årets och förra årets nolledans dansats, var vi glada och nöjda och bestämde oss för att åka hem när allt var på topp! En bra start inför två veckors nollning!
Idag blir det faddermöte och sedan ska vi ha lite sykväll här hemma. Overallen måste ju bli snygg inför morgondagen! Namnet ska sys på benet bland annat. Jag har tänkt mig tjusigt kotyg! ;)

För övrigt så sitter/ligger jag på golvet i vårat vardagsrum och skriver det här. Det är nämligen så att bredbandsuttaget (eller vad det heter) sitter i vardagsrummet. Vi behöver ett hål i väggen till "datorrummet", men vi har ju ingen borr! Då får man sätta upp datorn på golvet i stället ! ;)


Kommentarer
Postat av: Per

argh! Jag har inte heller någon borr. Visst är det frustrerande när man allra helst i världen vill göra ett hål i väggen?

Postat av: Ida

ja, faktiskt! Kan inte ens sätta upp en j-a taklampa!

2006-08-21 @ 16:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback