Kontraster

Igår vaknade jag upp i en liten, liten by i Jämtland med ca 15 invånare.Igår kväll gick jag omkring i ett turistfyllt Stockholm med ljusskyltar och strömmande trafik.

Som ni kanske förstår är jag hemma från min Norrlandstripp. Det var härligt att komma upp till Jämtland och ta det lugnt ett tag. Mycket fiske blev det vill jag säga, men det finns i och för sig inte så mycket annat att göra där uppe! I fredags åkte vi upp till Lappland för att hämta B's pappas nya jämthundsvalp. Hur söta är inte valpar egentligen!? På vägen dit stannade vi och åt frukost och badade i en fors. Det var verkligen skönt! Ingen sumpig, neralgad insjö där inte. Fast några blåmärken fick jag ta med mig därifrån, då det var lätt att tappa fotfästet i strömmen så man åkte med en bit och slog i stenarna...

Så igår morse åkte jag hem och väl hemma var det en kväll på stan som väntade med lite Uppsalamänniskor från Stockholm. Efter lite fördricka begav vi oss till F12, där vi inte blev insläppta! Ett försökt till Kulturhusets terass, men det var slutsålt pga en konstert med Slagsmålsklubben. Konstaterande av hundrameterlånga köer på Debaser och Trädgården. Då blev det 7eleven och en resa hem. Jaja, så kan det gå! Snart ska jag möta syrran så ska vi sola och bada lite.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback