Beundransvärd

Nu har det gått lite mer än ett år sedan tsunamnin i Indiska oceanen förändrade världen. Jag hade nog inte riktigt förstått hur den här händelsen har påverkat enskilda människors liv på olika sätt förrän för ett par veckor sedan... Man har ju alltid läst i tidningarna om katastrofen och dess offer och jag har alltid tänkt  "Usch, vad hemskt! Stackars människorna som fick vara med om detta.".
Men i samband med årsdagen visades flera program på TV och radio etc. Dessa, där man fick höra människor berätta om vad de hade varit med om och hur händelsen har påverkat tiden efter katastrofen, gav mig mer förståelse om hur det verkligen ligger till... (även om jag aldrig nånsin kan förstå vilken upplevelse det egenligen var)
Men det som riktigt satte huvudet i spinn var en blogg,
Emelie Ohlssons blogg. En otroligt beundrandsvärd tjej som skriver mycket starkt och berörande om katastrofen och dess följder i sin blogg. Ni kanske såg henne i SVT's sändningar från Khao Lak i måndags när de sände hela dagen till Tsunamioffrens minne... Jag läser hennes blogg varje dag numera och jag rekommenderar er starkt till att också göra det! Jag beundrar henne, hon är stark och modig!



Go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback